• Ota yhteyttä käännös- ja kieliasioissa / Contact us for translation and language related matters
  • lingo@lingo.fi
Lingo Languages logoLingo Languages logoLingo Languages logoLingo Languages logo
  • Etusivu
  • Tietoa meistä
  • Palvelut
    • Käännöspalvelut
    • Kielentarkistus
    • Sanastot
    • Kielikoulutus
    • Lingo Cloud9®
  • Hinnasto
  • Asiakastarinat
  • Artikkelit
  • Yhteystiedot
    • Laskutus
  • Tarjouspyyntö
  • EN
  • FI
✕

Kumppania

  • Etusivu
  • Kumppania
Julkaissut: Miia Virtanen at 28.3.2024
Aiheet
  • Editointi
  • Käännöspalvelut
  • Kielentarkistus
  • Oikoluku
Lingo asiakastarina Kumppania

Lingo asiakastarina Kumppania

  • Päivämäärä28.3.2024

Viestintätoimisto Kumppanian ja Lingon yhteistyö on vuosien mittaan hioutunut sujuvaksi kumppanuudeksi, jonka avainsanoja ovat luottamus ja ammattimaisuus

Viestintätoimisto Kumppania tekee asiakkaidensa elämästä parempaa monipuolisten viestinnän palveluiden avulla. Vaativaa viestinnän asiantuntijatyötä tukevat sujuvat yhteistyökumppanuudet. Kumppanian ja Lingon välille tällainen kumppanuus on kehittynyt käännöstöiden ja kielentarkistusten osalta.

Viestintätoimiston asiakaskunta on usein hyvin moninaista. Myös käännöstoimistokumppanin on tärkeää kyetä toimimaan yli kulttuuri- ja toimialarajojen, hallita ammattisanastoja ja erilaisia ilmaistutyylejä. ”Meillä on syvä luottamus toistemme ammatillista näkemystä kohtaan. Luottamushan rakentuu aina ensin ihmisten välille, laajenee siitä tiimiin ja lopulta myös asiakkaisiin asti. Pitkän yhteistyön myötä me tunnemme toisemme ja se tekee yhteistyöstä helppoa”, pohtii Kumppanian myynti- ja markkinointijohtaja Pia Hirvonen.

Jenna Kainulainen on työskennellyt Kumppaniassa projektipäällikkönä ja asiakasvastaavana. Sujuva vuorovaikutus Lingon kanssa on auttanut häntä onnistumaan omassa työssään, jossa on usein monta rautaa tulessa samaan aikaan. ”Lingolta saan aina nopeasti vastauksia tai ainakin tiedon, milloin he palaavat asiaan. Mitään asioita ei jätetä roikkumaan ja aikataulut pitävät”, kehuu Jenna.

Ammattimaisen mutkatonta yhteistyötä

Viestintäprojekteissa on tyypillisesti monia muuttujia, eikä kaikkea pysty ennakoimaan. Hyvällä suunnittelulla ja valmistautumisella on silti tärkeä rooli projektien onnistumisessa. ”Lingon kanssa pystymme tekemään yhteisiä suunnitelmia ja aikatauluttamaan projekteja pitkälläkin tähtäimellä. He myös sitoutuvat näihin suunnitelmiin ja huomioivat ne omassa prosessissaan”, jatkaa Jenna.

Pia korostaa myös asiakasymmärryksen merkitystä. ”Asiakkaan elämässä tapahtuu yleensä paljon muutakin kuin vain se, minkä parissa me työskentelemme. Tilanteet voivat muuttua meistä riippumattomista syistä ja näihin muutoksiin meidän ja yhteistyökumppaniemme on kyettävä mukautumaan. Lingon kanssa tämä toimii hyvin”, avaa Pia.

Yhteistyössä on myös ammattimaista mutkattomuutta, joka näkyy esimerkiksi asiakaspalautteiden käsittelyssä. ”Lingossa palautteita ei oteta henkilökohtaisesti. Asiat ovat asioita ja haasteet yhteisiä, ja ne myös ratkaistaan yhdessä”, täydentää Pia.

100-sivuinen opas kolmella kielellä on yhteinen ponnistus

Yksi esimerkki sujuvaksi hioutuneesta yhteistyöstä Kumppanian ja Lingon välillä on Suomen Uusyrityskeskusten Perustamisopas alkavalle yrittäjälle. Opas ilmestyy vuosittain suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Nykyisen oppaan konsepti on luotu Kumppaniassa vuonna 2020 ja Lingo on huolehtinut sen käännöstöistä alusta asti.

”Melkoinen taidonnäyte”, tiivistää Pia 100-sivuisen oppaan julkaisuprosessia ja yhteistyötä Lingon kanssa. Taitoa vaaditaan niin sisältöjen kuin haastavan aikataulunkin hallinnassa. Oppaan sisällöt kootaan usealta eri taholta ja ne valmistuvat hyvin eri aikaan. Lainsäädäntöön ja verotukseen liittyvät muutokset varmistuvat tyypillisesti vasta loppuvuodesta ja yksityiskohtia täsmennetään aina siihen asti, kunnes opas lähtee painoon. Julkaisu tapahtuu perinteisesti ystävänpäivänä helmikuun puolivälissä.

”Olemme vetäneet tämän prosessin jo niin monta kertaa yhdessä läpi, että puhumme samaa kieltä. Jokaista yksityiskohtaa ei tarvitse erikseen selittää, vaan Lingossa tajutaan jo puolesta sanasta, mikä on homman nimi”, kertoo Jenna.

Erityistä arvoa hän näkee Lingon kyvyssä joustaa julkaisupäivää kohden tiivistyvän projektin tarpeiden mukaan. ”Jos loppuvaiheessa tulee esimerkiksi tarvetta tarkistaa jokin yksittäinen lause tai yksityiskohta, niin se onnistuu jouhevasti. He ymmärtävät projektin aikataulukriittisyyden ja reagoivat sen mukaisesti”, lisää Jenna.

Pia palaa vielä lopuksi luottamusteemaan; luotettavaa kumppania kehtaa ja kelpaa suositella. ”Minun työni sisältää paljon myyntiä, ja usein käännösasioissa tuon esiin, että Lingo on meille hyväksi havaittu kumppani. Sellaista kumppania ei ihan helposti lähdetä vaihtamaan, johon voi luottaa ja jonka kanssa prosessit ovat hioutuneet sujuviksi.”

Lue lisää käännöspalvelusta sivuiltamme!

Asiakas:

Viestintätoimisto Kumppania Oy

Ajankohta:

2014->

Verkkosivusto:

www.kumppania.fi

Toimeksianto:

Käännökset ja kielentarkistukset, käännösprosessien kehitystyö

Vuosittain ilmestyvä Suomen Uusyrityskeskusten Perustamisopas alkavalle yrittäjälle on hyvä esimerkki Kumppanian ja Lingon sujuvasta yhteistyöstä käännöksissä.

Aiheeseen liittyvät julkaisut

Otium Nuorisopassi asiakastarina
30.10.2024

Otium Innovations


Read more / Lue lisää →
Lingo asiakastarina kielentarkistus Johannes Koski
13.9.2023

Johannes Koski, väitöskirjatutkija


Read more / Lue lisää →
Supermind
20.1.2023

Supermind


Read more / Lue lisää →

Lingo Languages Oy
Antinkatu 2
28100 Pori
Finland

www.lingo.fi
Twitter: @Lingotranslates
Facebook: LingoLanguages

Miia Virtanen
miia.virtanen@lingo.fi

  • Etusivu
  • Tietoa meistä
  • Palvelut
    • Käännöspalvelut
    • Kielentarkistus
    • Sanastot
    • Kielikoulutus
    • Lingo Cloud9®
  • Hinnasto
  • Asiakastarinat
  • Artikkelit
  • Yhteystiedot
    • Laskutus
  • Tarjouspyyntö
  • Tekoäly kääntäjän työssä0
    Tekoäly kääntäjän työssä – kuplaa vai ei?
    29.4.2024
  • 0
    Kielitaito – katoava kansanvara?
    24.4.2024
  • 0
    Parempaa englantia – kääntäjän vinkit tekstien tuottamiseen
    3.11.2023
  • Lingo artikkeli tyytyväiset asiakkaat0
    Tyytyväiset asiakkaat, hyvinvoivat tekijät
    30.8.2023
FI
  • EN
  • FI